Beneficiile marketing-ului prin SMS
Potrivit specialistilor in domeniul IT, oamenii se uita la smartphone-urile lor in medie de 88 de ori pe zi. Nu e de mirare ca rata de deschidere a unei campanii de SMS este de 98% . In timp ce cea a unei campanii de e-mail este de doar 22% . Mesajele primite prin SMS constau in maximum 160 de caractere. Prin urmare, sunt adesea deschise imediat si citite rapid.
In mijlocul valului de publicitate in care se afla clientii in aceste zile, a devenit o provocare zilnica pentru companii sa-si transmita propriul mesaj grupului tinta dorit. Companiile investesc o multime de bani si timp in mesaje de marketing care de multe ori raman neauzite mai tarziu. SMS Marketing creeaza contact direct cu clientii si, prin urmare, este deosebit de potrivit pentru companiile mai mici pentru a realiza multe cu un buget mic. Tehnologia a evoluat mult si acum se poate folosi chiar SMS Gateway Android.
Scopul marketingului prin SMS este de a trimite mesaje si campanii prin SMS in scopuri promotionale sau tranzactionale. Utilizarile posibile sunt diverse:
- Informatii despre reduceri
- oferte exclusive
- Invitatii la evenimente
- SMS-uri in scopuri tranzactionale, cum ar fi urmarirea comenzilor, actualizari de stare si mementouri pentru intalniri
Spre deosebire de alte instrumente de marketing, cum ar fi postarile pe blog, SMS-urile sunt citite complet in majoritatea cazurilor. Acestea sunt scurte si la obiect. Numarul limitat de caractere nu numai ca stabileste limite, dar ofera si noi oportunitati de a atrage atentia clientilor in cel mai scurt timp. Se vor utiliza cele 160 de caractere in mod eficient si se va trece direct la continutul real.
Deoarece clientii primesc de obicei mesaje text de la prieteni si familie, sansele ca SMS-urile promotionale sa fie ignorate sunt scazute. In zilele de azi, toata lumea are smartphone-ul cu ei tot timpul. Este probabil cel mai personal dispozitiv, ceea ce creste sansa ca mesajul sa fie citit efectiv de clientii personali. De fapt, 90% dintre mesajele SMS sunt citite chiar si in 3 minute de la primirea lor. Majoritatea utilizatorilor de smartphone-uri folosesc aplicatii precum WhatsApp pentru a trimite si a primi mesaje text. Mesajele text conventionale nu mai sunt folosite aproape niciodata in cercurile private – ceea ce este un avantaj pentru marketingul prin mesaje text. In plus, majoritatea telefoanelor mobile afiseaza un fragment de mesaje text direct pe ecran, astfel incat atentia clientilor sa fie atrasa data viitoare cand se uita la smartphone-ul lor. La fel ca in paginile de destinatie sau in buletine informative, un CTA irezistibil cu un link urmaribil ar trebui sa fie, de asemenea, integrat in SMS.
Marketingul prin SMS este fulgerator. Cand este trimis un mesaj text, acesta este livrat imediat. Din acest motiv, SMS-ul este o modalitate excelenta de a informa clientii despre vanzarile flash si promotiile bazate pe evenimente. Se vor trimite clientilor informatii despre o oferta exclusiva prin SMS, de exemplu de Black Friday, si maximizeaza astfel cifrele de vanzari in ziua respectiva. Cand se configureaza campania SMS, se poate selecta nu numai livrarea imediata, ci si livrarea programata. In ceea ce priveste sincronizarea, este indicat sa se evite trimiterea de mesaje text dimineata devreme sau seara tarziu.