Noutati

GDPR – ultimele informatii inainte ca regulamentul sa intre in vigoare

Ultimele informații despre GDPR!

GDPR sau General Data Protection Regulation este un act adoptat în aprilie 2016 de către Parlamentul European. În această lună, actul GDPR urmează să intre în vigoare și în România, iar asta va afecta mai mult sau mai puțin companiile active în momentul de față.

Conform specialiștior, acest act reprezintă o adevărată revoluție cu privire la protecția datelor personale din statele membre ale Uniunii Europene. Modificările ce urmează să fie făcute în cadrul legislației vor afecta orice fel de companie, atât pe cele mari, cât și pe cele mici, abia deschise.

GDPR va intra în vigoare din data de 25 mai 2018, iar din această dată toate companiile care nu s-au adaptat încă după noile reglementări vor avea de suferit.

GDPR vizează toate companiile care dețin sau procesează sub orice formă date personale ale utilizatorilor. Astfel, numărul companiilor cărora nu li se va aplica GDPR este extrem de mic, foarte aproape de zero.

Pe deasupra, noile modificări ce vor fi aduse regulamentului privind protecția datelor personale nu vor fi aplicate doar companiilor cu sediul în Uniunea Europeană. Dacă o companie care nu se află pe teritoriul UE folosește și prelucrează date ale oricărei persoane din UE, atunci compania respectivă este obligată se respecte GDPR.

Principalele 5 obligații ale GDPR

  • Noi reguli cu privire la consimțământ

Consimțământul dedicat prelucrării datelor va fi mult mai strict. De acum solicitarea acordului pentru folosirea datelor personale va trebui să fie cât se poate de inteligibilă și într-o formă foarte ușor de accesat. De asemenea, consimțământul nu poate fi condiționat.

  • Noua funcție DPO

Orice instituție publică a căror operațiune principală costă în prelucrarea datelor personale este obligată să-și angajeze un DPO. DPO reprezintă acronimul de la Data Protection Officer, iar cel din această funcție este responsabil cu protecția datelor tuturor clienților firmei respective.

  • Extinderea transparenței

În momentul de față, prelucrarea datelor trebuie adusă la cunoștință persoanelor în cauză, însă în urma noilor reglementări vor fi introduse noi elemente adiționale. Acestea costau în cât timp vor fi păstrate datele, care este motivul prelucrării, cine este persoana care protejează datele și așa mai departe.

  • Noi drepturi ale persoanelor vizate, dar și portabilitatea datelor personale

Portabilitatea datelor reprezintă una dintre cele mai importante drepturi ce vor fi introduse. Astfel, persoanele vizate au dreptul de a primi propriile date într-un format structura, utilizat în mod curent și care poate să fie citit și în mod automat.

  • Sacțiuni usturătoare pentru cei ce nu se conformează cu noile reglementări

Cei care nu respectă GDPR vor fi sancționați. Amenzile pot ajunge chiar până la 20 de milioane de euro sau 4% din cifra globală de afaceri. De asemenea, cei care au avut de suferit în urma nerespectării noilor reguli vor primi despăgubiri în contravaloarea prejudiciilor suferite.

Pe diferite forumuri se discută despre potențialele probleme cu noile reguli GDPR vs SEO. Va trebui luat consimțământul explicit al utilizatorului înainte de a folosi site-ul. Dacă vorbim de seo poate să afecteze la bounce rațe, la pageload și normal orice site se concentrează și pe venitul lunar/trimestrial/anual. Totul părea să fie foarte simplu, însă totul se complică în momentul în care aflăm că Google Analytics, Adsense și multe altele vor avea nevoie de aprobare. Unul dintre lucrurile negative ar fi scăderea veniturilor. Adsense a început să construiască reclamele personalizate, iar celelalte vor fi transformate în non-personalizate.

Proprietarii site-urilor trebuie mai întâi să se gândească la primii păși care sunt foarte simplii. Unul dintre păși
ar fi mutarea site-ului pe un vps/dedicat (nu firmă cPanel ar fi problemă ci site-urile unde sunteți găzduite site-urile) și crearea paginilor de tip politică de confidențialitate, termeni și condiții și despre site.

Pop-up-ul cu cookie cu siguranță va dispărea și va apărea o bară unde sunt prezentate mai ales paginile politică de confidențialitate, termeni și condiții. Vor există listarea modurilor în care informațiile despre utilizatori sunt folosite în prezent, asigurarea securității datelor colectate dar și opțiunea de a retrage acordul.

În afară de modificarea la nivelul mesajelor și al interfetei, aceste reguli vor impacta modul în care sunt împărțite datele între cei care colectează datele și procesatorii de date (furnizorii de soluții de găzduire și de cloud).

Articole similare de la acelasi autor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Un articol care te poate interesa

Close
Close
Close