Informații despre certificarea ISO 9001 și avantajele ei
Indiferent dacă ai sau nu legătură cu mediul de afaceri, certificarea ISO 9001 nu îți este un termen necunoscut. Mai mult chiar, autoritățile încep să ceară tot mai mult firmelor sau companiilor să aibă această certificarea, chiar dacă, în principiu, nu este una obligatorie.
Ce este certificarea ISO 9001
Pe înțelesul tuturor, prin această certificare se înțelege un fel de apreciere pe care un terț – evaluator extern o face firmei sau companiei tale, ținând cont de calitatea actului managerial. Specialiștii susțin că această certificare poate contribui ca respectiva organizație să fie mult mai… vizibilă în ochii concurenței, clienților și partenerilor de afaceri, actuali și potențiali, ceea ce înseamnă că business-ul tău poate deveni unul de succes și cu ajutorul ei.
Un mare pas înainte
Nu contează dacă este vorba despre o instituție a statului, o firmă mare sau o companie cu doar câțiva angajați, obținerea acestui certificat chiar reprezintă un pas pe care îl faci în fața concurenței. Toți cei care au legătură cu afacerea ta, clienți, angajați și nu numai, au certitudinea că în firma ta se respectă standardele calității ridicate referitoare la servicii sau produse.
În mediul de afaceri, contează enorm să ai parte de o încredere ridicată din partea partenerilor ”de joc”, iar cu această certificare chiar reușești să le-o demonstrezi din plin. Reține însă: încrederea trebuie câștigată, dar mai ales menținută, Prin urmare, nu trebuie să abandonezi acest management al calității imediat ce ai obținut certificarea ISO dorită. În scurt timp, încrederea celor care te-a făcut să ai parte de o mai bună cifră de afaceri le-ar fi înșelată și astfel să eșuezi lamentabil.
Avantajele certificării ISO 9001
În prezent, este mult mai simplu să obții certificarea ISO 9001, în sensul că procesul birocratic nu mai este chiar atât de… stufos. Ai parte de un raspuns in scurt timp de la trimiterea formularului, și astfel te poți bucura rapid de avantajele certificării. Dacă ești curios care ar fi acestea, tot ce trebuie să faci este să citești cu atenție și rândurile următoare.
O mai bună eficiență
Este foarte important ca toate persoanele care lucrează în cadrul firmei sau companiei respective să primească informații corecte, dar mai ales exacte despre sarcinile de lucru și ce trebuie făcut pentru ca activitatea să se desfășoare cu precizia unui ceas elvețian, dacă ne permiți comparația. Eficiența ridicată contează enorm, iar fluxul trebuie să fie unul bun, să aibă un parcurs corect și nu unul sinuos sau cu întreruperi, ceea ce înseamnă că și rezultatele bune nu vor întârzia să apară.
Cea mai bună calitate
Ca urmare a procesului de certificare ISO are loc și stabilirea standardelor și parametrilor care se referă nu doar la calitatea produselor și serviciilor, ci și a echipamentelor, proceselor și multe altele. Automat, totul este la cea mai bună calitate.
Costuri mai mici
Managementul de calitate al firmei contează enorm, pentru că el trebuie să știe cum să ”jongleze” cu interacțiunea cu personalul, astfel încât costurile pentru realizarea produselor sau îndeplinirea serviciilor să fie cât mai mici. Asta nu înseamnă că salariații trebuie tratați precum negrii pe plantație, ci se referă la folosirea echipamentelor încât pierderile să fie cât mai mici, iar personalul să fie mulțumit de condițiile de muncă și satisfacțiile financiare.
Bună competitivitate
În condițiile în care costurile finale sunt mai mici, toată activitatea este eficientă, și prețurile practicate pot fi mai mici, ceea ce îți poate aduce puncte în plus față de concurență. Un bun raport preț-calitate îi va face pe ceilalți ”actori” – clienți, parteneri de afaceri, să te prefere pe tine, de fiecare dată.
Chiar și cel mai greu de mulțumit dintre clienți nu va mai avea ce să reproșeze în momentul în care a primit un produs bun, sau serviciul de care a avut parte a fost la cele mai înalte standarde. Vei reuși nu doar să îți fidelizezi actuala clientelă, dar vei avea parte și de mulți clienți noi. Și până la urmă, acesta este unul dintre scopurile pentru care ai deschis afacerea, nu?
Angajați mulțumiți, eficiență ridicată
Aminteam ceva mai sus de faptul că salariații tăi trebuie să fie mulțumiți de condițiile de muncă, salariu și alte beneficii, și astfel eficiența lor va fi una ridicată. Prin certificarea ISO tu, ca manager, reușești să știi mult mai bine ce sarcini să le dai, fără să mai existe nemulțumirea că ”eu la fac pe toate, X nu ridică un pai și câștigă mai mult decât mine”. Ți se pare cunoscut? Da, și nouă!
Participarea la licitații publice
Organizatorii licitațiilor publice din țara noastră – majoritatea dintre ei, pun drept condiție organizațiilor participante să aibă și un certificat ISO 9001. Poate ești un foarte bun profesionist, dar dacă nu ai acest certificat ”la mână”, după cum se spune, riști să pierzi destul de mult. Grație certificării ISO există posibilitatea de a avea parte de contracte avantajoase, să îți dezvolți lista de furnizori, dar și parteneri, ceea ce automat te transformă dintr-o firmă anonimă, într-una cu adevărat importantă.
Oferă-ți șansa de a evolua
Nu exagerăm cu nimic atunci când afirmăm că acest certificat ISO 9001 este un mare plus pentru firma sau compania ta. Vei evolua foarte mult, dar nu uita niciodată că este nevoie de multă muncă, în continuare, pentru a te menține acolo. Nu lăsa ”beția” succesului să te transforme și muncește în continuare pentru a rămâne în vârful piramidei. În caz contrar, eșecul este la primul colț!