Filtru de particule pe benzina – ce este ?
Filtrul de particule, cunoscut si sub numele de FAP sau DPF (pentru acronimul sau in franceza sau engleza) este un dispozitiv situat in teava de esapament responsabila de retinerea, in peretii sai porosi, a particulelor solide generate de motoare (celebrele carbune care dau culoare neagra uleiului, dar mai usoare decat rezistenta gazelor de esapament), in special dieseluri, pentru a reduce nivelul emisiilor acestor masini.
Cum sa intretineti corect FAP, filtrul de particule sau DPF.
Afla daca masina ta are instalat filtrul de particule si daca da, asigura-te ca in atelier folosesc ulei de motor cu continut scazut de cenusa atunci cand il schimba. Un ulei de motor care nu are aceste caracteristici va avea tendinta de a umple FAP-ul mai devreme decat ar trebui, facand mai multe regenerari, crescand consumul si degradand uleiul de motor mai mult. Vezi mai multe detalii pe site-ul de reciclare catalizatoare.
Filtre de particule la masini si reciclarea lor
Din 2018, masinile vandute in Europa folosesc filtre de particule. Legislatia, presiunea asupra masinii pentru a aborda schimbarile climatice si a reduce emisiile poluante sunt forte motrice din spatele acestor schimbari. In functie de tara in care va aflati atunci cand cititi acest lucru, se aplica diferite reglementari, dar, pe scurt, reducerea emisiilor la nivel global necesita un proces semnificativ si strategic.
“O crestere dramatica a productiei de vehicule si o crestere critica a poluarii mediului, a incalzirii globale, a climei, a efectului de sera si a cresterii transporturilor aduc tarile din intreaga lume sa vina in 1 plan pentru a gasi solutii eficiente. Prin urmare, acestia sunt de acord ca situatia necesita masuri juridice si de reglementare foarte stricte si urgente pentru a reduce poluarea cauzata de vehiculele de pasageri.”
Standardele si reglementarile privind emisiile din intreaga lume au fost, de asemenea, intensificate pentru a se asigura ca producatorii nu se complac, vanzand masini cu OPF/GPF in tari in care nu ar fi necesar.
(WLTP) este noul protocol de reglementare si procesul de cerinte pentru masurarea emisiilor de gaze de esapament in conditii reale de conducere cu ajutorul testului privind emisiile in conditii reale de conducere (RDE). UE este prima care a introdus (WLTP) ca procedura obligatorie din punct de vedere juridic pentru a realiza un protocol uniform de testare la nivel mondial. (WLTP) ia in considerare echipamentele optionale ale vehiculului pentru orice crestere a consumului de combustibil si emisiile vehiculului, astfel incat omologarea va deveni mult mai complexa. De fapt, fiecare vehicul primeste propriul rating de CO2 pe baza echipamentului, tipului de caroserie, proprietatilor aerodinamice si masei.
De retinut:
Modul in care conducerea noastra afecteaza filtrul de particule
Conducerea noastra afecteaza functionarea filtrului de particule. Conducerea cu o masina diesel cu viteze mici impiedica procesul de regenerare. Pornirea la rece si opririle frecvente, condusul in oras cu calatorii scurte sau utilizarea rara a masinii impiedica filtrele sa atinga temperatura optima pentru regenerarea particulelor, ceea ce va duce la o pierdere a eficientei si la o crestere a consumului de combustibil.